У зв’язку з ракетним ударом по Вінниці 14 липня загострилася тема утримання укриттів у місті у належному стані.
«Негайно перейдіть до укриття», – чують вінничани після сигналу тривоги. А де ті укриття? Чи можна там перебувати бодай у відносній безпеці? Найближче сховище біля Будинку офіцерів, як з’ясувалося, був громадський туалет у підвалі «Петроцентра».
На проблемі утримання саме у Вінниці сховищ наголосив заступник голови ОП Кирило Тимошенко, який прибув до нашого міста після трагедії.
Заступник голови Офісу Президента Кирило Тимошенко достатньо жорстко «пройшовся» по муніципальній владі Вінниці за провал у сфері підготовки безпечного укриття для людей.
«Ми відвідали об’єкти укриттів, хоче чесно сказати, деякі з них — у жахливому стані. Це — проблеми міста, які вони (муніципальні чиновники — Ред.) не вирішили», – прокоментував ситуацію Тимошенко, який прибув на місце теракту до Вінниці.
Функціонер Офісу нагадав, що усі необхідні вказівки були дані, але Вінницький міськвиконком проігнорував їх. Більше того — міський голова не поцікавився ситуацією, оскільки у нього є більш значущі справи. Такий висновок можна зробити з брифінгу Тимошенка у Вінниці. Тому Офіс Президента змусив міських чиновників проїхатися по всіх об’єктах безпеки і доповісти про стан їхньої готовності.
Відтак у багатьох містян у приватних розмовах та у соціальних мережах виникло питання — а хто персонально несе відповідальність за стан сховищ? Оскільки за будь-якою проблемою стоять конкретні посадовці.
Дивимося на положення Кодексу цивільного захисту України — стаття 19, ч.2: «До повноважень органів місцевого самоврядування у сфері цивільного захисту належить»:
23) організація виконання вимог законодавства щодо створення, використання, утримання та реконструкції фонду захисних споруд цивільного захисту;
24) визначення за погодженням з місцевими державними адміністраціями потреби фонду захисних споруд цивільного захисту;
26) прийняття рішень про подальше використання захисних споруд цивільного захисту державної та комунальної власності у разі банкрутства (ліквідації) суб’єкта господарювання, на балансі якого вона перебуває, та безхазяйних захисних споруд;
27) організація обліку фонду захисних споруд цивільного захисту;
28) здійснення контролю за утриманням та станом готовності захисних споруд цивільного захисту.
Таким чином, питання у тому, що саме з міського бюджету можуть бути виділені кошти на утримання укриттів у належному стані. І якщо, наприклад, військово-цивільна адміністрація спробує втрутитися у ці процеси, то це буде перевищенням повноважень.
А у разі, якщо чиновники ОВА будуть роздавати вказівки про розпорядження бюджетними коштами Вінниці — то й корупційним діянням.
Так, усі розуміють, що за 30 років, без належного фінансування, абсолютна більшість радянських сховищ, які готувалися на випадок ядерної війни, прийшла у занепад. Між іншим, складнощі з цим є майже в усіх містах України, включно з Києвом.
Але просто так не помічати цю проблему — значить збільшувати ризики втрат серед людей у Вінниці у випадку чергового ракетного удару.
І не інформаційну контр-кампанію слід вести чиновникам міськвиконкому, а чесно визнати, що на цьому напрямку є проблеми. І негайно їх вирішувати.
Comments