ВІЙНАсоціальна політика

У БЛИЗЬКО 500-ТА ШКОЛАХ НАВЧАЮТЬСЯ ОНЛАЙН: ЯК НА ВІННИЧЧИНІ ОРГАНІЗУВАЛИ НАВЧАЛЬНИЙ ПРОЦЕС

0

Відповідно до отриманих результатів у громадах практикують змішану форму навчання: дехто навчається онлайн, а дехто – офлайн

З 1 вересня розпочалось навчання у всіх навчальних закладах Вінниччини в умовах повномасштабної війни. До цього тривала перевірка закладів освіти спеціальними комісіями. У кількох громадах Вінниччини розповіли, як вони організували навчання та чи зміниться його формат після облаштування нових укриттів.

За інформацією ГУ ДСНС у Вінницькій області, перевірка найпростіших укриттів тривала з 25 липня до 1 вересня 2022 року.

Відповідно до висновків комісій, тi заклади освіти, які не вiдповiдали вимогам до найпростіших укриттів, не були рекомендовані до проведення навчання в режимі офлайн.

Відсутність укриттів та невідповідність їх вимогам – причини, через які школи розпочали навчатися саме онлайн. Також є невеликі укриття, в яких не можуть розміститись усі школярі. Таким закладам рекомендували змішану форму навчання.

Наразі у близько 500-тах школах розпочали навчальний процес в режимі онлайн. Проте, зазначається, що ця кiлькiсть може зменшитись, адже в цих школах триває процес приведення у вiдповiднiсть їхніх укриттів:

«За ініціативи керівників закладів освіти та органів управління освітою після проведення укриттів у відповідність до вимог, щоб визначити вiдповiдностi захисних споруд для використання за призначенням, до комісійних перевірок залучать особовий склад ГУ ДСНС».

Формат навчання у школах громад.

У Агрономічній територіальній громаді є чотири заклади загальної середньої освіти. З них два мають власні укриття, а ще два – заключили договір з приватними особами.

Повідомляється, що усі школи облаштовували укриття до нового навчального року. Ще 28 липня провели попереднє комісійне обстеження захисних споруд цивільного захисту закладів освіти громади. За результатами, жодне укриття не рекомендовано до використання як найпростіше.

Після повторного обстеження, яке запланували на 26 серпня, визначали форми здобуття освіти, враховуючи безпекову ситуацію на території громади та результати опитування батьків. У відділі освіти, молоді, спорту, культури та туризму зауважили, що попередньо планувалась змішана форма навчання.

Загалом, кількість дітей в закладах загальної середньої освіти у громаді – 1090 учнів.

Що стосується закладів загальної середньої освіти Барської територіальної громади, то до початку навчального року тут облаштовані власні укриття. Комісія по обстеженню споруд, підвальних та цокольних приміщень, будівель і споруд різного призначення рекомендувала до використання чотири ЗЗСО та п’ять закладів дошкільної освіти з найпростішим укриттям.

Також зазначено, що один заклад загальної середньої освіти з захисною спорудою. Таким чином офлайн навчання розпочнеться в п’яти ЗЗСО, для чого попередньо серед батьків провели опитування щодо форми навчання дітей.

Загалом, всього учнів в закладах загальної середньої освіти – 4508.

У Літинській територіальній громаді функціонує 11 закладів загальної середньої освiти та п’ять їх фiлiй. У двох із них наявні протирадіаційні укриття, у п’ятьох – проводяться роботи по облаштуванню найпростіших укриттів. Також чотири освiтнi заклади використовуватимуть захиснi споруди інших об’єктів господарювання.

Зазначається, що укриття розташовані у підвальних, напівпідвальних та перших поверхах будівель закладiв освiти з урахуванням рекомендацій Державної служби України з надзвичайних ситуацій.

Крім цього, у навчальних закладах громади провели батькiвськi збори з питань організації освітнього процесу та формату навчання з написанням батьками вiдповiдних заяв-згод.

У 2022-2023 навчальному poui в закладах освіти практикується змiшана форма навчання: очна та дистанційна. У загальному – 779 учнів навчатимуться офлайн та 1628 учнів – онлайн. Відновлення повноцінного очного навчання залежатиме від безпекової ситуації в perioнi. Загальна кiлькiсть учнiв в школах громади – 2480.

У Бершадській територіальній громаді освітні послуги надають 18 закладів загальної середньої освіти та п’ять філій з них. Усі заклади загальної середньої освіти громади мають укриття, з них 18 – власні укриття, а п’ять – використовують інші укриття.

Відділ освіти та спорту в соціальних мережах реалізовує проєкт «Освітня територія», який допомагає інформувати громадськість щодо інноваційних змін, вимог в галузі освіти. В рамках проєкту провели опитування серед батьків, за результатами якого 60 % батьків підтримують очний формат навчання.

Тому з 1 вересня 2022 року у 18 закладах загальної середньої освіти громади планується очне навчання. Зокрема, дистанційна форма навчання планується для учнів 5-11 класів двох закладів загальної середньої освіти.

Навчання у дві зміни передбачається ще у двох закладах загальної середньої освіти громади, оскільки в них кількість учасників освітнього процесу більша, ніж спроможність укриття.

Зазначено, що кількість здобувачів освіти у закладах загальної середньої освіти громади – 4290.

У Жмеринській територіальній громаді 13 ЗЗСО, у яких чотири філії. За рахунок коштів місцевого бюджету найпростіші укриття облаштували у восьми ЗЗСО та у одній філії. Близько п’яти закладів розпочнуть навчання дистанційно.

Усі укриття забезпеченні електроживленням, штучним освітленням, системами водопроводу та каналізації, мають примусову або природну вентиляцію.

Враховуючи рішення батьків учнів у громаді організували такі формати навчання: очне, дистанційне та змішане. У закладах загальної середньої освіти навчається 6287 учнів.

На території Хмільницької громади налічується 19 закладів освіти. Упродовж 15-17 серпня 2022 року тут провели перевірку стану підготовки закладів загальної середньої освіти та 13 закладів дошкільної освіти до роботи у новому навчальному 2022-2023 році.

Управління освіти, молоді та спорту Хмільницької міської ради зауважив, що особливу увагу зосереджували на наявності укриттів та ïхнiй придатності для безпеки учнiв i педагогів під час навчального процесу.

У результаті роботи комiсiï встановили: п’ять ЗЗСО обмежено готові до використання для укриття учасників освітнього процесу, сім – рекомендовані до використання, як найпростіші укриття та включення до фонду захисних споруд за умови виконання рекомендацій комісії. Також один – розташований на відстані 100 метрів від захисної споруди, шість – не рекомендовані до використання.

Крiм того, протягом 18-25 серпня у громаді провели опитування серед батьків учнів закладів загальної середньої освіти щодо форми організації навчання. За результатами опитування за дистанційну форму навчання проголосували 75% батьків, а очну – 25%.

Остаточне рішення приймав заклад освіти. За попередніми даними у закладах загальної середньої освіти навчатимуться близько 4700 учнів.

Ситуація з навчанням у Вінниці.

«Пандемія коронавірусу вже змусила всіх освітян адаптуватись та перелаштувати свою роботу на дистанційний режим. Втім, війна в Україні привнесла нові виклики – руйнування шкіл, вимушено переселені учні та педагоги, які навчаються і працюють у нових для себе школах, «випадання» з освітнього процесу окремих дітей та цілих класів через повітряні тривоги та інші причини, пов’язані з війною», – зауважує заступниця директора департаменту освіти Ірина Божок.

Вона додає, що в умовах війни та постійних повітряних тривог складно дотримуватись сталого розкладу занять, тому доцільніше організувати змішане навчання за різними моделями його організації. Зокрема, розподіл навчального часу на синхронний та асинхронний режими:

«Форма навчання (очна чи з використанням дистанційних технологій) для кожного класу вирішується безпосередньо в закладі освіти окремо, при цьому враховується бажання батьків та місткість укриття. При будь-якій формі організації освітнього процесу у разі сигналу «Повітряна тривога» зупиняється урок, учням учитель рекомендує перейти до укриття. У початкових класах після завершення тривоги урок продовжується, у середніх і старших класах навчальний матеріал опрацьовується самостійного. За потреби на наступному уроці учитель розпочинає урок з попередньої теми, надає відповіді на запитання учнів».

За її словами, в умовах війни здійснювати освітню діяльність в звичайній очній формі можливо лише за умови наявності в них укриттів. Тому облаштування найпростіших укриттів в підвальних приміщеннях шкіл стало одним із основних заходів при підготовці до нового навчального року. Кількість учасників освітнього процесу, які перебувають безпосередньо в закладі повинна відповідати місткості укриття.

У Вінницькій територіальній громаді 30 шкіл мають укриття іпрацюютьза змішаною формоюнавчання: частина учнів на денній формі, а інша частина – дистанційно. При складанні розкладу занять в цих школах в першу чергу враховувалась місткість укриття та бажання батьків щодо вибору форм навчання їх дітей. Водночас 15 шкіл, в яких відсутні найпростіші укриття, здійснюють освітній процес дистанційно. В кожному із них затверджений розклад уроків, частина з яких проводиться в онлайн форматі синхронно, а частина – в асинхронному режимі.

«Навчання – це важка щоденна праця усіх учасників освітнього процесу. Його результат залежить не тільки від майстерності та відповідальності учителів, а й від наполегливості та відповідальності кожного учня. Важливою складовою успіху та якості навчання учнів є плідна співпраця педагогів з батьками.Тут важливою є роль вчителя. Батьки ж зі свого боку можуть мотивувати дітей, підтримувати їх та допомагати організувати самостійну роботу, створити умови для самоконтролю і самооцінювання. Я переконана, що рівень навчальних досягнень учнів не стільки залежить від форми навчання, скільки від ставлення до нього усіх учасників освітнього процесу», – розповідає Ірина Божок.

Ситуація з навчанням в Україні.

Станом на 25 серпня за висновками Міністра освіти і науки України Сергія Шкарлета, огляд провели у понад 23,5 тисяч закладів освіти. Це складає майже 93% від загальної кількості. Згідно з результатами перевірок, 51% закладів освіти готові до навчання в очній формі. Найвищі показники готовності до освітнього процесу у традиційному форматі були у місті Київ, Львівській та Чернівецькій областях. Щодо закладів загальної середньої освіти: спецкомісії провели обстеження 96% шкіл, з яких 59% мають захисні споруди.

Яку ж форму організації навчання обирали батьки та вчителі шкіл у різних областях України?

Державна служба якості освіти України та її територіальні органи з 3 по 8 серпня 2022 року провели опитування учасників освітнього процесу: батьків, учнів/учениць та вчителів закладів загальної середньої освіти.

За результатами опитування у регіонах переважна більшість батьків та вчителів обирала дистанційну форму навчання:

-Західний регіон — Волинська, Закарпатська, Івано-Франківська, Львівська, Рівненська, Тернопільська, Хмельницька, Чернівецька області (онлайн)

-Східний регіон — Дніпропетровська, Запорізька, Харківська області (онлайн)

-Центральний регіон — Вінницька, Кіровоградська, Полтавська, Черкаська області (онлайн)

-Південний регіон — Миколаївська, Одеська області (онлайн)

-Північний регіон — Житомирська, Київська, Сумська, Чернігівська області та м. Київ (онлайн)

Крім цього, відстежується тенденція щодо надання переваги онлайн-навчанню в регіонах з підвищеною небезпекою, частими тривогами та активними бойовими діями. Таким чином, більшість респондентів Східного та Південного регіонів країни висловлювала думку на користь організації навчання в онлайн-форматі, а мешканці Західного регіону – офлайн-навчанню.

Довідково:

Згідно ст. 32 Кодексу цивільного захисту України найпростіше укриття – це фортифікаційна споруда, цокольне або підвальне приміщення, інша споруда підземного простору, в якій можливе тимчасове перебування людей з метою зниження комбінованого ураження від небезпечних чинників, а також від дії засобів ураження в особливий період.

НА ВІННИЦЬКОМУ РОДОВИЩІ МІГМАТИТІВ ЗАВТРА ПРОВЕДУТЬ ПЛАНОВІ ВИБУХОТЕХНІЧНІ РОБОТИ

Previous article

В одному з храмів Гайсинського району виявили літературу, спрямовану на антиукраїнську діяльність

Next article

You may also like

Comments

Leave a reply

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

More in ВІЙНА